Budak Comel Yang Singgah

Wednesday, October 17, 2012

La Tahzan ;)

Assalamualaikum.
hari ni aku ingin berkongsi cerita tentang seorang sahabat.
ya, sahabat.
beliau pernah mengadu dengan aku, bahawa hatinya kecewa.
sedih. ya, sedih.
kenapa? kerana sahabatnya sendiri.
begini ceritanya...


Dulu, dia sukakan seorang gadis. dia sayang akan gadis itu. sangat-sangat sayang.
lalu, dia pun mencurahkan segala isi hatinya terhadap gadis tersebut.
maka, cintanya diterima. happy la dirinya.
setelah bertahun bercinta (tak tau laa betul ka x), hubungan mereka terputus di tengah jalan. *heh?
kecewa bukan kepalang sahabatku ini.
selama bertahun-tahun juga dia menyendiri. kerana setianya terhadap gadis itu.
namun, pada suatu hari, alangkah kecewa hatinya apabila mengetahui gadis kesayangannya itu menjalinkan hubungan dengan sahabatnya. ya, sahabatnya sendiri. sahabat karib.

Allahurabbi. kecewa bukan main lagi c kawan. apa tidaknya, setiap kali terpaksa berhadapan dengan gadis kesayangannya itu bersama sahabat karibnya.
hancur hati katanya. *kesian*

aku tak tau nak kata apa dengannya. cuma nasihatku, "La Tahzan. Allah ada bersamamu."

harapanku hanya satu. aku berharap sahabat baikku takkan buat aku cam dalam citer kawan aku ne.
sebab, aku percaya mereka. setiap kisah suka duka aku kongsi bersama mereka.
agak mustahil mereka akan menyakitkan hati aku. dengan cara, jatuh cinta dengan orang yg pernah aku sayang. dan orang yg aku sayang tu sentiasa berada dalam ingatan.

*heh, betoi ka? yeyeo je kau wana. -_-"

jadi, kesimpulan. usah bersedih kawan. masih ramai lagi orang-orang yg memerlukanmu. chewahh!
Allah swt kan ada :)
mengadulah kepada-Nya :)




0 Si HenseM & si CoMeL BerKaTa..:

Post a Comment

Pages