Budak Comel Yang Singgah

Monday, January 21, 2013

Mari Tah Belajar Kurapak Brunei :)

Assalamualaikum.
hyep hyep! kali ni aku nak share pasal benda ni. BAHASA BRUNEI. :)
ekceli, aku tak tau sangat sal bhasa ni coz kurang sikit cakap brunei. hihi.
aku cuma share benda yg aku tau jep. nextyme aku kongsi ngan korang sal identiti suku kaum Brunei ni ea.
dari adat resam, kepercayaan dan pantang larang. aku share ilmu, benda yg aku tau sikit-sikit :)
FYI, dis kind of information merupakan bahan pembentangan aku tuk subjek EDU3106.
so, aku cuma share pasal suku kaum Brunei di kawasan Membakut je ea.

selamat belajar! ^_^



itu saja untuk hari ni. nextyme kita belajar lagi okeh! :)

With Lots of Love, AwanaYz.
#published.

1 Si HenseM & si CoMeL BerKaTa..:

  1. Assalamu 3alaikum,
    Dalam bahasa Brunei, bukan semua pakcik dipanggil Tangah, ada yang memanggil Tua, malah ada yang dipanggil Bungsu mengikut kedudukan 'pakcik' tersebut dalam keluarga.
    Panggilan yang umumnya digunakan ialah pakcik.

    ReplyDelete

Pages